Saturday, April 19, 2008

Bro Bob

I received a late phone call from a dear friend that i can consider as a brother to me. 2 orang anak dia kena admitted kat dalam wad Ampang Puteri atas sebab-sebab tertentu. Dekat sangat dengan my house... Sorry sebab tak dapat datang melawat. Wishing them all the best yer. Semoga mereka cepat sembuh.
Perkenalan kami yang pertama adalah di Malaysia Hall. Yeah, i used to stay there for 2 weeks before i moved out. Saja jer singgah dekat sana untuk jumpa member lama dan untuk pergi sembahyang terawih (yup, waktu tu bulan Ramadhan). Kebetulan Bro Bob baru saja sampai Melbourne atas urusan kerja dan kebetulan pula tinggal di bilik lama Riken. Since then, we become close...Suka dengar dia bercerita tentang pengalaman hidup dia...especially from someone yang penah hidup di negara orang selama 15 tahun. But one thing that i will never forget about him is when he asked me for the reason why did i further my study here. Haha, he really can sense something amiss here... Ok Bro Bob, I got 2 answers here...jawapan yang poyo yang selalu dijawab bila orang tanya ataupun yang sebenarnya??? Of course la yang betul punyer...dia jawab. Eventually we did spend quite some time talking about it. Thanks for the advice. Really appreciated it and last night, he did reminded me about those things that we had talked before. Live life to the fullest. Don't go home until you have fulfill your goals. Trust yourself. You don't need to be pampered. You can survive on your own. If i can do it, so can you. Those were his words. Wokey Bro Bob, I won't let you down and my family as well... Life is about taking risk right...but i prefer to call it 'calculated risk' instead...
Thanks for calling all the way from M'sia, despite both of your daughter being sick...you still worry about me...haha, I'm ok now. Highly motivated... Alright, as my first step...huhu, i need to finish my assignments first...Sent my regards to your family yer...Cheers...

From left to right... Bro Bob, me, Azhari & yang tunduk skit tu, Mr. Malim kita...

Me & Azhari...Bro Bob jadi tukang amik gambar...haha, muka macam orang yang dikehendaki la pulak... people come and go, but good friends are hard to come by...

6 comments:

Inah said...

most wanted person in oz..hahahhaha..siap blurkan lagi :P

ape pun..this entry paling i suka :)

life is about taking risk..i'll takenote on that

Honeylemon said...

napa nk blurkn muka tu???? napa x blurkn sume jer??? unfair la.. xnk amik risk la nie.... ahakssss...

~~ casper~~ said...

kamera ada problem ek????
pegi beli baru dear....

*hahahahaha...kita mmg duk teringat kt kamu tau.....tetiba kamu call kita now ni!!!!! telepathy kuat!!!!hahahaha....miss u... :)

riken said...

inah:
yup inah...life is about taking risk...huhu, muka wanted tu...

honeylemon:
huhu, org lain tak wanted so muka takyah kena blur kn...

su:
haha...telepathy & instinct mmg kuat...kata teman tp mesra...haha...take care yer...

Anonymous said...

no wori, i will keep my promise, hei mana emailnye?

riken said...

anonymous
rasanya dah e-mail dah...huhu, maybe aritu tersilap hantar...thanks again...