Sunday, April 13, 2008

Cooking time (I can cook yer :p)

Cepat, mudah, kenyang & yang penting murah (dan sedap)...haha, biasala student...

Nak lagi sedap??? Tambah ajer 'shredded cheddar' kat atas macaroni tu.

Breakfast tadi dah makan Mac & Cheese, so for lunch, i need something more filling... So, i decided to go to Footscray to buy some halal meat...

Tadaaa, made myself a BBQ steak. For some extra flavour...just add mixed herbs.

I marinated the steak with Coles Barbecue Sauce and some drops of Mint Sauce. (This time around, i don't marinate the steak with Kicap Cap Kipas Udang yer...)

As for the question from our friend Mr. Bud... Technically speaking, nope, the shops here...they don't sell 'Kicap Cap Tiga Udang' nie (kalau ader sesaper yang jumper...please let me know)...but i bought a dozen (yup, you heard me right...12 pcs) of this 'kicap' from a guy at Malaysian Hall but too bad he's not around anymore... (tak tahu dia cilok kat mana)

p/s For dinner??? Huhu, i had pancake, as usual... macam dah jadi makan ruji la pulak...

5 comments:

Honeylemon said...

wah... d macaroni looks yummy...

budleee said...

hmm ade kerr kicap tuh kat aussi land..

hmm mint sauce,, mcm best jer :D

Inah said...

waaaa..terer masak ke..menu tengahari inah pun daging black pepper :P

ehemm..pancake tu buat sendiri ke or guna mixed punye (i mean instant)

dulu masa kat oz..breakfast mmg layan pancake aje..dengan eskrem la, chocolate, blueberyy..yummylicious :)

riken said...

honeylemon:
jemput makan...sedap tauuuu

budleee:
haaaa, about your question tu...nanti orang update kan this entry yer...

inah:
pancake tu makan kt tempat keje laaa... huhu, kalau tak kerana dpt makanan free, idak nyer nk dinner ngan pancake...takper...safe budget skit...huhu, the actual price for the pancake is AUD 9 tau (RM 27 utk 2 keping ajer)...

eedany said...

kenapa kalau saya buat pancake tak pandai cantik?

rugi siapa yg kahwin ai. Tak pandai masak...hahahaha.

:)